torstai 30. kesäkuuta 2011

Pitkän hiljaisuuden jälkeen

Haluan pyytää anteeksi pitkää hiljaisuutta mutta se on osittain johtunut sairasteluista. Olkapään vamma ei vieläkään ole kunnolla parantunut ja haittaa huomattavasti käsitöiden tekoa. Lisäksi olen nyt ollut viikon jonkun salaperäisen viruksen kourissa kurkku kipeänä ja kuumeisena, aluksi sitä luultiin angiinaksi mutta ei se sitten kuitenkaan sitä ollutkaan. Viikko on todellakin mennyt sängyn ja vessan ja keittiön väliä kulkiessa mutta nyt tuntuu että tauti saattaa helpottaa. Mitään muita käsitöitä en ole tehnyt kuin korjannut tytön housut ja pistellyt elämäni ensimmäistä ristipistotyötä, kun minun yli 90 vuotias mummuni sellaisen minulle tehtäväksi antoi. Mummu oli aloittanut työn mutta ei sitten enää jaksanut tehdä sitä loppuun ja kun tietää minun tekevän käsitöitä ajatteli että helposti teen sen loppuun mutta ei se niin helppoa ollutkaan. Vihdoinkin kun tajusin miten sitä pitää tehdä loppui minulta oikean värinen lanka ja nyt minun pitää yrittää sellaista jostakin löytää, huomenna menen kaupunkiin niin jos siltä reissulta sitten löytäisin sopivaa lankaa.
Aurinkoa ja sopivasti viilentävää kesätuulta päiviinne toivottaa Nallemamma.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti